Wpływ witaminy D na włosy



Witajcie!

  Słońce nas nie opuszcza, a wręcz przeciwnie towarzyszy nam od wczesnego ranka do wieczora. Dzięki jego promieniom i wydzielanemu ciepłu nasz organizm wytwarza witaminę życia, czyli witaminę D, która jest bardzo ważna nie tylko dla naszego organizmu, ale i dla włosów.  Dlaczego? O tym poniżej, zapraszam.


 
Witamina D ma ogromny wpływ na stan naszych włosów, ponieważ jej brak może powodować:
- zwiększone wypadanie włosów
- łysienie plackowate, telogenowe i androgenowe
- brak regeneracji komórek macierzystych włosa
- pojawianie się zakoli
- powolny lub zerowy przyrost włosa
- osłabienie włosów, które stają się suche i łamliwe

  Niedobór witaminy D ma ponad 90% społeczeństwa i jak różne badania wskazują, połowa z tych osób skarży się na zły stan włosów. Braki takie w organizmie spowodowane są klimatem, rzadkim przebywaniem na słońcu, złą dieta. Aby poziom witaminy życia był odpowiedni, czyli w przedziale 30-50ng/m należy prawidłowo korzystać ze słońca, dbać o dietę bogatą w tę witaminę lub przyjmować ją w postaci suplementu np., jako krople lub kapsułki. Źródła pokarmowe bogate w witaminę D to: ryby, jajka, produkty mleczne, ser żółty, tran.

  Warto zwrócić uwagę i wykonać badanie sprawdzające poziom witaminy D, aby móc w razie potrzeby ją uzupełnić i tym samym zabezpieczyć się przed pogorszeniem się stanu włosów lub wyeliminować ich wypadanie.

  Znaliście działanie witaminy D na włosy? Czy kiedykolwiek badaliście je poziom w organizmie w momencie problemów z włosami?

Pozdrawiam,
Anszpi


17 komentarzy:

  1. Ciekawe czy po ciazy ta witamina bedzie u mnie dzialala. Wyprobuje ja na pewno, bo Biotebal slabe daje efekty: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ciąży warto ją sobie suplementować, ponieważ jest ona przekazywana podczas karmienia z mlekiem dziecku, więc im więcej jej mamy tym więcej damy jej swojemu dziecku, które bardzo dużo jej potrzebuje do prawidłowego rozwoju.

      Usuń
  2. Nie wiedziałam o tym, że witamina D ma tak duży wpływ na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sezonie jesienno-zimowym wspomagam się witaminą D, ale nie z myślą o włosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne w jakim celu ją zażywasz, ważne aby działała na wiele rzeczy :)

      Usuń
  4. Tak, brałam na włosy ją zimą, ale efektów nie było żadnych szczerze mówiąc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, może problem z włosami polegał także na innych brakach lub hormony były złe

      Usuń
  5. Nie miałam pojęcia o tej zależności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też póki nie dowiedziałam się o tym kilka lat temu u trychologa :)

      Usuń
  6. w sumie nie miałam pojęcia, że wit D ma aż taki wpływ na włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to witamina życia dla naszego całego organizmu, więc dla włosów również :)

      Usuń
  7. To ja jestem szczęściarą bo nie mam żadnych w/w problemów z włosami, a niedobór pewnie mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Braku problemów z włosami można pozazdrościć, niedoboru D już nie :)

      Usuń
  8. Witamina D ma dobroczynny wpływ nie tylko na włosy :) zaleca się ją w przypadku wielu chorób, nawet nowotworów. A niedobory ma prawie każdy z nas, lekarze nie zlecają badania na poziom witaminy D, bo jest bardzo drogie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie spodziewałam się że ta niepozorna witaminka może tak wiele zrobić dla moich włosów ! Zdecydowanie warto je suplementowac ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger