środa, 3 lutego 2016

Działanie pokrzywy na włosy



Witajcie!

  Od dawna dawien wiadomo, że pokrzywa na dobroczynny wpływ na zdrowie i naszą urodę. Wiele osób uważa ją za chwast, który sprawia ból gdy się go dotknie ale mimo to warto ją zbierać i stosować.
źródło
Pokrzywa jest bogata w witaminy i sole mineralne:
- pierwiastki: wapń, żelazo, siarkę, fosfor, potas, sód, jod
- witaminy: A, B2, C, K
- kwasy: pantotenowy, mrówkowy, glicerolowy, glikolowy – kwasy organiczne
- barwniki roślinne: chlorofil a i b, beta-karoten, ksantofil
- aminy: serotoninę, histaminę
- garbniki,
- flawonoidy,
- śluzy

  Pokrzywa ma pozytywny wpływ na włosy. Możemy stosować ją wewnętrznie i zewnętrznie:
- wewnętrzne stosowanie wywaru z pokrzywy wzmacnia organizm tym samych skórę głowy oraz włosy, pobudza włosy do wzrostu, stymuluje powstawanie nowych włosów
- zewnętrznie wzmacnia cebulki włosów, usuwa łupież, zwalcza wypadanie, przyśpiesza wzrost, normalizuje pracę gruczołów łojowych i zmniejsza przetłuszczanie, nawilża i nabłyszcza
źródło
  Pokrzywę zewnętrznie możemy stosować na skórę głowy w formie płukanek i wcierek. Aby przygotować płukankę 2-3 torebki herbaty lub 2-3 łyżeczki suszu pokrzywowego zalewam litrą wrzącej wody i parzę. Gdy wystygnie to po myciu włosów i ostatnim płukaniu moczę je w takiej „herbatce” i polewam skórę głowy. Jeśli chcę wykorzystać napar pokrzywowy jako wcierkę to przygotowuję wywar tak samo jak do płukanki i codziennie nakładam go na skórę głowy wykonując przy tym krótki masaż.
  Stosowanie wewnętrzne pokrzywy to oczywiście herbatki, które należy regularnie pić aby przyniosły efekty. Należy wypijać 1-2 filiżanki dziennie przez miesiąc a następnie zrobić dwutygodniową przerwę.

  Stosujecie pokrzywę na włosy a może pijecie ją? Sama bardzo lubię taką pokrzywową herbatkę i jej smak a teraz planuję cały luty stosować ją w formie wcierki.

Pozdrawiam,
Anszpi

24 komentarze:

  1. Jakiś czas temu robiłam płukanki z pokrzywy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś używałam szamponu z pokrzywy :D

    http://magicworldprincesscarmen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu piłam pokrzywę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Płukanki nie sprawdzają się u mnie, zioła przesuszają mi włosy :( Ale pokrzywę piję, tak jak skrzyp, czystek i okazyjnie inne parzydła :D Uwielbiam ziołowe napary <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokrzywę co roku sama zbieram i suszę i mam zawsze w domu:) Piję i herbatki i robię właśnie wcierki, jak napisałaś;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja piję pokrzywę, ale ma zamiar w najbliższym czasie również wypróbować płukankę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja przyjaciółka robi sobie płukanki z pokrzywy i bardzo je chwali :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze babcia kazała mi używać pokrzywę na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pije pokrzywe razem ze skrzypem ale jeszcze nie udalo mi sie robic tego regularnie, chyba siegne po plukanki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym spróbowała czy pokrzywa przyciemni mi włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię pokrzywową herbatkę, ale nie zauważyłam, żeby miała jakikolwiek wpływ na moje włosy. Za to stosowana jako wcierka spowodowała u mnie wysyp krostek na skórze głowy, więc musiałam zrezygnować :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja regularnie staram się pić pokrzywę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie lubię pić pokrzywy, ale może spróbuję jej jako płukankę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie ostatnio przypomniałam sobie o niej i pije;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie próbowałam, może ze względu na uraz z dzieciństwa. Aczkolwiek może kiedyś się odważę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Monia lubi herbatkę z pokrzywy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja się właśnie suplementuje soczkiem z pokrzywy :) mam słabe wyniki jeśli chodzi o żelazo a podobno taki soczek działa cuda !

    OdpowiedzUsuń
  18. Herbatka jest dobra z pokrzywy, tylko bardzo moczopędna;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Co roku suszę i piję jako herbatki :) W smaku dla mnie super :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś piłam pokrzywę ale zabrakło mi wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja piję pokrzywę i zauważyłam poprawę mojej cery ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja piję codziennie ;-) początkowo ciężko przechodziła przez gardło ale teraz już się przyzwyczaiłam, co jakis czas parzę też skrzyp do picia

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamiętam czasy gdy byłam kilkuletnią dziewczynką i w naszej łazience rządził wielki familijny szampon pokrzywowy. Włosy były bardzo ładne (sądząc po zdjeciach z tamtego okresu), długo utrzymywały się świeże i nie było problemów z łupieżem. Od zeszłego roku co jakiś czas zamieniam specjalistyczne szampony na te ziołowe. Łopianowy i czarna rzepa sprawdziły się świetnie, możliwe że za kilka miesięcy sięgnę właśnie po pokrzywowy.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piłam pokrzywę ze skrzypem na początku włosomaniactwa i efekty były ogromne :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro tu jesteś zostaw po sobie znak, będzie mi z tego powodu bardzo miło. W wolnej chwili zajrzę do Ciebie, nie musisz zostawić linku.

Anonimowi także mogą zawierać głos.