środa, 18 listopada 2015

Wpływ cynku na włosy



Witajcie!

  Podczas wizyty u dermatologa, do którego się wybrałam z nadmiernym wypadaniem włosów, dostałam receptę na tabletki Zincas forte czyli cynk. Zaczęłam szukać wtedy informacji jaki jest wpływ tego pierwiastka na włosy i dziś chcę się z Wami podzielić zdobytą wiedzą na temat cynku.

Cynk zaliczany jest do najważniejszych, obok żelaza i miedzi mikroelementów niezbędnych włosom, ponieważ:
- cynk jest niezbędny komórką macierzy włosa- uaktywnia enzymy kontrolujące jakość produkcji białek włosa przez macierz włosa i keratynocyty
- cynk uzależnia poprawne rogowacenia łodygi włosa- ma wpływ na keratynizację (nasycenie) włosa białkiem i keratyną co odpowiada za właściwe zrogowacenie włosa
- cynk poprawia strukturę włosa- przez jego obecność prawidłowo przebiegają procesy metaboliczne w komórkach macierzy włosa, poprawia implantację wiązań dwusiarczkowych cementujących drobiny aminokwasów, które są odpowiedzialne za elastyczność struktury łodygi włosa
  Niedobór cynku ma wpływ na wygląd i wzrost włosów, dlatego warto go stosować aby włosy były mocne, zdrowe, błyszczące i nie wypadały.  Sama stosuję tabletki cynku już dwa miesiące i widzę poprawę w stanie włosów ale również w stanie cery.

  Dobowe zapotrzebowanie na cynk wynosi około 2mg. Niestety jest bardzo ciężko przyswajalny do organizmu, dlatego warto sięgać po produkty dzięki którym łatwo jest go przyswoić, takimi produktami są: czerwone mięso, wątróbka, jaja, żyto, orzechy włoskie, ostrygi, migdały, kukurydza, pestki dyni i słonecznika, soczewica, grzyby.

Czy ktoś z Was brał cynk na poprawę stanu włosów, jak zadziałał?

Pozdrawiam :)
Anszpi

25 komentarzy:

  1. Ja mam zamiar rozpocząć kurację cynkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ile zapłaciłaś za te tabletki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tani i na pewno warto, zacznę stosować w przyszłym miesiącu :)

      Usuń
  3. Zaciekawiłaś mnie bardzo tym cynkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ja miałam na nie receptę. Zapytaj w aptece a jeśli są na receptę to na pewno są zamienniki dostępne bez recepty

      Usuń
    2. ja kupowałam tabletki z cynkiem zawsze bez recepty

      Usuń
  5. Mi się marzą dokładne badania poziomu makro i mikroelementów w organizmie, dobrze by było wiedzieć czego tak naprawdę mi brakuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Cynk jest istotny w codziennej diecie,niedobór powoduje m.in wypadanie i osłabienie włosów i paznokci.
    :):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak wazny jest ten cynk.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjmowałam cynk, gdy leczyłam się u dermatologa z powodu trądziku. Nie pamiętam jak działał na moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie brałam cynku na włosy...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja łykam cynk od jakiegoś czasu, na włosy pomógł, ale cera jak była kiepska tak nadal jest.
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Brałam go lata temu, ale nie było dużych efektów. Może faktycznie to wina przyswajalności. Teraz biorę skrzyp z pokrzywą i mam nadzieję, że chociaż odrobinę wzmocnią włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Samego cynku nie brałam, raczej mix witamin i minerałów+skrzyp

    OdpowiedzUsuń
  13. Brałam cynk tylko jako składnik innych witamin :) Solo jeszcze nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie tak samo zalecił mi dermatolog parę lat temu, widzę że u lekarzy nic się nie zmienia od lat, a może by tak zlecili zmianę diety, co chyba jest nie możliwe przy obecnym stanie medycyny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się zainteresować :)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie zdawałam sobie sprawy, że cynk jest tak ważny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś go brałam, zeby wspomóc leczenie trądziku ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja mam Merz Special i jest bardzo dobry:) poza tym biorę magnes bo łapią mnie czasem skurcze:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam te tabletki, również dostałam je od dermatologa na nadmierne wypadanie włosów . Stosowałam je przez cały lipiec , kuracje niestety musiałam przerwać (zapewne wiesz z jakiego powodu ;-) ) . Ale nie zauważyłam zadnych efektów aby wypadanie było mniejsze :-(

    OdpowiedzUsuń

Skoro tu jesteś zostaw po sobie znak, będzie mi z tego powodu bardzo miło. W wolnej chwili zajrzę do Ciebie, nie musisz zostawić linku.

Anonimowi także mogą zawierać głos.