Działanie cebuli na włosy



Witajcie!

  Cebula jest nam najbardziej znana jako warzywo używane w kuchni, mało kto wie o jej właściwościach jakie mają wpływ na włosy. Zatem co zawiera cebula aby mogła być stosowana w pielęgnacji włosów i jak ją wykorzystać?

  Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, K, PP, minerały: potas, wapń, sód, żelazo, magnez, fosfor, mangan, cynk, fluor, jod, miedź, kobalt, cukry, białko, tłuszcze, błonnik, karoten, kwas foliowy i nikotynowy, saponiny, flawonoidy, glikozydy, związki siarki, kwercetynę.  

  Dla włosów najważniejszym składnikiem cebuli jest siarka, która jest budulcem włosa, pobudza krążenie krwi i zapobiega stanom zapalnym skóry głowy. Drugim składnikiem mającym dobry wpływ jest kwercetyna, która jest silnym antyoksydantem, który działa przeciwzapalnie.

  Aby pozyskać sok z cebuli należy ją wycisnąć np. zmiksować i z powstałej papki odcisnąć sok lub użyć sokowirówki.

  Sok z cebuli możemy wykorzystać jako środek na wypadanie włosów. Należy nakładać go na skórę głowy lub włosy sam lub z dodatkami. Do cebulowego soku możemy dodawać miód, wywar z pokrzywy lub skrzypu, sok z cytryny, żółtko, oliwę z oliwy lub olej kokosowy. Dodatkowo cebulę można wykorzystać do nadania włosom miedzianego odcienia, wystarczy łupiny z cebuli zagotować z wodą i sokiem z cebuli a następnie płukać tym włosy. Aby „zabić” zapach cebuli możemy dodać również olejki eteryczne.

  W 2002 roku w Journal of Dermatology opublikowano badania potwierdzające skuteczność działania soku z cebuli na wypadanie włosów. Skuteczność potwierdziło 73% osób, które wypróbowały tą metodę w walce z wypadaniem, wszystkie te osoby doświadczyli odrastania włosów.

Czy ktoś z Was stosował sok z cebuli na włosy? Jakie były tego efekty?

Pozdrawiam :)

Anszpi

37 komentarzy:

  1. Cebulę jako warzywo bardzo lubię, ale chyba nie odważyłabym się położyć jej na głowę. Mam wrażliwe oczy i zaraz bym płakała :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nie stosowałam na włosy, leczyłam się nią jedynie podczas grypy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj bałabym się, że będę śmierdzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię jeść i na włosy nie kusi mnie jej nakładanie :) ale na pewno warto zobaczyć jak na wypadanie zadziała

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe tylko czy oby na pewno obejdzie sie bez odorku...;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę taki naturalny i tani środek a tak niedoceniany.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam mała to moja robila takie mikstury :) pamiętam, jak miała długie czarne włosy po pas a w latach 90 nie było tyle kosmetyków co dziś i kobiety jakoś "nosiły" długie włosy :) a cebulę uwielbiam z olejem lnianym i solą ! Uwierzcie, smakuje pysznie i jest bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po raz pierwszy użyłam soku z cebuli i absolutny szok .Włosy nabrały objetosci i zaczely sie ponownie formowac w loki . Sa lsniace .Zapach po 1 dniu znika .Najtanszy sposob i bardzo skuteczny. Zmiksowalam sredniej wielkosci biala cebule , wycisnelam sok przez gaze , nalozylam gabka na wlosy a ze troche tego soku bylo wiec splukalam reszta cale wlosy .2 min przygotowania ale warto .Pozdrawiam serdecznie z UK

      Usuń
  8. Moja mama kiedyś wcierała sok z cebuli, ale szybko się zniechęciła ze względu na zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cebula owszem w kuchni, ale na włosy nie, mimo dodania olejku eterycznego nie sądzę, że zapach całkowicie znikł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cebula ma świetne właściwości i pozytywny wpływ na nasze włosy. Niestety u mnie kompletnie się nie sprawdziła. Nie byłam w stanie znieść tak długo utrzymującego się zapachu cebuli na włosach. Jednak jeśli komuś on nie przeszkadza lub nie będzie wychodził z domu danego dnia to warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja słyszałam, że zebula dobrze wyciąga toksyny z ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o zastosowani cebuli w leczeniu trądziku, a nigdy o takim;p Zapach chyba nie zachęca, ale podejrzewam że efekty mogłyby być całkiem fajne;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet bym na to nie wpadła ;) Obawiam sie, ze u mnie mogłoby to sie skończyć potokiem łez ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy bym na to nie wpadła i nie używałam i chyba nie mam zamiaru : D

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje wlosy bardzo chlona zapachy, wiec obawiam sie takich cebulowych eksperymentow :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba bym się nie odważyła użyć cebuli jako środka na wypadanie włosów, choć jak wiesz jestem desperatką jeśli chodzi o zatrzymanie wypadania moich włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nienawidzę soku z cebuli, ojciec skutecznie mnie nim katował za młodu na przeziębienie i mam awersje :D Włosy musiałyby rosnąć chyba z 5cm tygodniowo żebym się przełamała :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię cebulę, ale w wersji spożywczej :) nie użyłabym jej na włosy, zwłaszcza że są inne produkty, dzięki którym moje włosy wyglądają w miarę ok :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie stosowałam jeszcze soku z cebuli na włosy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cebulę stosuję jedynie wewnętrznie :) Śmieją się ze mnie, że nikt nie ma takiego przemiału - w moim przypadku dzień bez cebuli to dzień stracony :D

    OdpowiedzUsuń
  21. nie kusi mnie to jakoś ;) cebula śmierdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba śmierdziałabym po tym soku jak nie boskie stworzenie

    OdpowiedzUsuń
  23. W pewnym momencie stosowałam sok z cebuli jako wcierkę, ale tego zapachu nie mogłam niczym zabić...

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdyby nie specyficzny zapach to pewnie sprawdziłabym jak działa sok z cebuli na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Trochę problematyczne to wyciskanie soku, a szkoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj chyba nigdy nie zastosowałabym soku z cebuli na włosy :) Bałabym się jej smrodku :) Wolę ją jeść bo bardzo lubię cebulkę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  28. sok z czerwonej cebuli z sokowirówki na godzinę przed myciem. Później normalnie zmywam i odżywka. Podobno ma wrócić kolor na siwych. Na razie testuję trzeci raz. Włosy bardziej puszyste i zaczęły znów się kręcić. Jeśli kładę po myciu odzywkę nie śmierdzą cebula :) Czekam na rezultaty odrośnięcia włosów i powrotu barwnika, ale w przepisie może to być dopiero po 12 m-cach używania. Pozdrawiam. Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz słyszę o działaniu cebuli na włosy, chyba to nie jest rozwiązanie dla mnie, bo już sam zapach mnie odrzuca. No i bałabym się, że będę śmierdzieć :p Jednak przyznaję, że kiedyś używałam na włosy czosnek i żółtko jaj, jednak szybko porzuciłam te pomysły. Po prostu lubię, gdy moje kosmetyki ładnie pachną :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Chyba bałabym się tego zapachu :D

    OdpowiedzUsuń
  31. powiem tak: gówno też śmierdzi,a codziennie macie z nim do czynienia. Śmieszne są te teksty o tym, że cebula śmierdzi, biorąc pod uwagę fakt, że bardzo pomaga. Natomiast wszelkie cudownie pachnące chemiczne produkty kosmetyczne nie dość że nie pomagają to bardzo szkodzą zawierają bowiem silnie rakotwórcze substancje. O ty w tym chodzi aby głupiego człowieka zachęcić pięknym zapachem czy wyglądem i nakarmić go trucizną. Dziwię się że jeszcze sa tak nieświadomi ludzie, którzy w ogóle rozpatrują cokolwiek w takich kategoriach. Myślę, ze gdyby zajrzało komus widmo choroby w oczy i nie miałby wyboru to już nic by nie śmierdziało.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja spróbowałam robic wcierki z soku z cebuli i po 2 razie wlosy zaczely mniej wypadac, zrobiły się bardziej puszyste. A jeśli chodzi o zapach faktycznie trochę czuć ale po 3 myciu już praktycznie ja nic nie czułam. Mimo wszystko dalej będę robiła wcierki gdyż widzę że zaczyna mi to pomagać.

    OdpowiedzUsuń
  33. jest to pierwszy normalny komentarz.Nie zrobię,bo śmierdzi,bo łzy .widocznie tak naprawdę nie macie takiej potrzeby ,więc nie piszcie bzdurnych komentarzy.

    OdpowiedzUsuń
  34. ta wcierke bardzo dobrze jest splukac woda z octem jablkowym , wtedy zapach cebuli znika.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja robię wcierki i nanoc wtedy owijam wlosy folią oraz recznikiem ..smierdzi ale polecam .rozjasnily mi sie juz po 3 maseczce .wiadomo trzeba troche czasu ale naprawdo warto.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger