wtorek, 24 listopada 2015

Działanie cebuli na włosy



Witajcie!

  Cebula jest nam najbardziej znana jako warzywo używane w kuchni, mało kto wie o jej właściwościach jakie mają wpływ na włosy. Zatem co zawiera cebula aby mogła być stosowana w pielęgnacji włosów i jak ją wykorzystać?

  Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, K, PP, minerały: potas, wapń, sód, żelazo, magnez, fosfor, mangan, cynk, fluor, jod, miedź, kobalt, cukry, białko, tłuszcze, błonnik, karoten, kwas foliowy i nikotynowy, saponiny, flawonoidy, glikozydy, związki siarki, kwercetynę.  

  Dla włosów najważniejszym składnikiem cebuli jest siarka, która jest budulcem włosa, pobudza krążenie krwi i zapobiega stanom zapalnym skóry głowy. Drugim składnikiem mającym dobry wpływ jest kwercetyna, która jest silnym antyoksydantem, który działa przeciwzapalnie.

  Aby pozyskać sok z cebuli należy ją wycisnąć np. zmiksować i z powstałej papki odcisnąć sok lub użyć sokowirówki.

  Sok z cebuli możemy wykorzystać jako środek na wypadanie włosów. Należy nakładać go na skórę głowy lub włosy sam lub z dodatkami. Do cebulowego soku możemy dodawać miód, wywar z pokrzywy lub skrzypu, sok z cytryny, żółtko, oliwę z oliwy lub olej kokosowy. Dodatkowo cebulę można wykorzystać do nadania włosom miedzianego odcienia, wystarczy łupiny z cebuli zagotować z wodą i sokiem z cebuli a następnie płukać tym włosy. Aby „zabić” zapach cebuli możemy dodać również olejki eteryczne.

  W 2002 roku w Journal of Dermatology opublikowano badania potwierdzające skuteczność działania soku z cebuli na wypadanie włosów. Skuteczność potwierdziło 73% osób, które wypróbowały tą metodę w walce z wypadaniem, wszystkie te osoby doświadczyli odrastania włosów.

Czy ktoś z Was stosował sok z cebuli na włosy? Jakie były tego efekty?

Pozdrawiam :)

Anszpi

34 komentarze:

  1. Cebulę jako warzywo bardzo lubię, ale chyba nie odważyłabym się położyć jej na głowę. Mam wrażliwe oczy i zaraz bym płakała :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nie stosowałam na włosy, leczyłam się nią jedynie podczas grypy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj bałabym się, że będę śmierdzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię jeść i na włosy nie kusi mnie jej nakładanie :) ale na pewno warto zobaczyć jak na wypadanie zadziała

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe tylko czy oby na pewno obejdzie sie bez odorku...;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę taki naturalny i tani środek a tak niedoceniany.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam mała to moja robila takie mikstury :) pamiętam, jak miała długie czarne włosy po pas a w latach 90 nie było tyle kosmetyków co dziś i kobiety jakoś "nosiły" długie włosy :) a cebulę uwielbiam z olejem lnianym i solą ! Uwierzcie, smakuje pysznie i jest bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po raz pierwszy użyłam soku z cebuli i absolutny szok .Włosy nabrały objetosci i zaczely sie ponownie formowac w loki . Sa lsniace .Zapach po 1 dniu znika .Najtanszy sposob i bardzo skuteczny. Zmiksowalam sredniej wielkosci biala cebule , wycisnelam sok przez gaze , nalozylam gabka na wlosy a ze troche tego soku bylo wiec splukalam reszta cale wlosy .2 min przygotowania ale warto .Pozdrawiam serdecznie z UK

      Usuń
  8. Moja mama kiedyś wcierała sok z cebuli, ale szybko się zniechęciła ze względu na zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cebula owszem w kuchni, ale na włosy nie, mimo dodania olejku eterycznego nie sądzę, że zapach całkowicie znikł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cebula ma świetne właściwości i pozytywny wpływ na nasze włosy. Niestety u mnie kompletnie się nie sprawdziła. Nie byłam w stanie znieść tak długo utrzymującego się zapachu cebuli na włosach. Jednak jeśli komuś on nie przeszkadza lub nie będzie wychodził z domu danego dnia to warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja słyszałam, że zebula dobrze wyciąga toksyny z ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o zastosowani cebuli w leczeniu trądziku, a nigdy o takim;p Zapach chyba nie zachęca, ale podejrzewam że efekty mogłyby być całkiem fajne;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet bym na to nie wpadła ;) Obawiam sie, ze u mnie mogłoby to sie skończyć potokiem łez ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy bym na to nie wpadła i nie używałam i chyba nie mam zamiaru : D

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje wlosy bardzo chlona zapachy, wiec obawiam sie takich cebulowych eksperymentow :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba bym się nie odważyła użyć cebuli jako środka na wypadanie włosów, choć jak wiesz jestem desperatką jeśli chodzi o zatrzymanie wypadania moich włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nienawidzę soku z cebuli, ojciec skutecznie mnie nim katował za młodu na przeziębienie i mam awersje :D Włosy musiałyby rosnąć chyba z 5cm tygodniowo żebym się przełamała :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię cebulę, ale w wersji spożywczej :) nie użyłabym jej na włosy, zwłaszcza że są inne produkty, dzięki którym moje włosy wyglądają w miarę ok :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie stosowałam jeszcze soku z cebuli na włosy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cebulę stosuję jedynie wewnętrznie :) Śmieją się ze mnie, że nikt nie ma takiego przemiału - w moim przypadku dzień bez cebuli to dzień stracony :D

    OdpowiedzUsuń
  21. nie kusi mnie to jakoś ;) cebula śmierdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba śmierdziałabym po tym soku jak nie boskie stworzenie

    OdpowiedzUsuń
  23. W pewnym momencie stosowałam sok z cebuli jako wcierkę, ale tego zapachu nie mogłam niczym zabić...

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdyby nie specyficzny zapach to pewnie sprawdziłabym jak działa sok z cebuli na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Trochę problematyczne to wyciskanie soku, a szkoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj chyba nigdy nie zastosowałabym soku z cebuli na włosy :) Bałabym się jej smrodku :) Wolę ją jeść bo bardzo lubię cebulkę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  28. sok z czerwonej cebuli z sokowirówki na godzinę przed myciem. Później normalnie zmywam i odżywka. Podobno ma wrócić kolor na siwych. Na razie testuję trzeci raz. Włosy bardziej puszyste i zaczęły znów się kręcić. Jeśli kładę po myciu odzywkę nie śmierdzą cebula :) Czekam na rezultaty odrośnięcia włosów i powrotu barwnika, ale w przepisie może to być dopiero po 12 m-cach używania. Pozdrawiam. Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz słyszę o działaniu cebuli na włosy, chyba to nie jest rozwiązanie dla mnie, bo już sam zapach mnie odrzuca. No i bałabym się, że będę śmierdzieć :p Jednak przyznaję, że kiedyś używałam na włosy czosnek i żółtko jaj, jednak szybko porzuciłam te pomysły. Po prostu lubię, gdy moje kosmetyki ładnie pachną :D

    OdpowiedzUsuń
  30. powiem tak: gówno też śmierdzi,a codziennie macie z nim do czynienia. Śmieszne są te teksty o tym, że cebula śmierdzi, biorąc pod uwagę fakt, że bardzo pomaga. Natomiast wszelkie cudownie pachnące chemiczne produkty kosmetyczne nie dość że nie pomagają to bardzo szkodzą zawierają bowiem silnie rakotwórcze substancje. O ty w tym chodzi aby głupiego człowieka zachęcić pięknym zapachem czy wyglądem i nakarmić go trucizną. Dziwię się że jeszcze sa tak nieświadomi ludzie, którzy w ogóle rozpatrują cokolwiek w takich kategoriach. Myślę, ze gdyby zajrzało komus widmo choroby w oczy i nie miałby wyboru to już nic by nie śmierdziało.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja spróbowałam robic wcierki z soku z cebuli i po 2 razie wlosy zaczely mniej wypadac, zrobiły się bardziej puszyste. A jeśli chodzi o zapach faktycznie trochę czuć ale po 3 myciu już praktycznie ja nic nie czułam. Mimo wszystko dalej będę robiła wcierki gdyż widzę że zaczyna mi to pomagać.

    OdpowiedzUsuń

Skoro tu jesteś zostaw po sobie znak, będzie mi z tego powodu bardzo miło. W wolnej chwili zajrzę do Ciebie, nie musisz zostawić linku.

Anonimowi także mogą zawierać głos.